lördag 21 juni 2008

Sommarläsning

Jag har, sedan jag hittade Olle Hammarlund, läst Onkel Enoks hus de senaste somrarna. Det är en sommarbok i nutid och dåtid, men i samtid.

Det andas 50-tal med blommande kastanjer och cykelslangar.
Vi får bekanta oss med Onkel Enok och hans tankar om tillvaron, men även möta personer från det förgånga som kommer på besök i fysisk gestaltning, eller hur är det? Gäster hos Onkel Enok är, förutom vår berättare Tobias Kraak, Karl XII, Sherlock Holmes m.fl.

En kulturhistorisk och egensinnig roman med hög trivselfaktor.

4 kommentarer:

Ensamvarginna sa...

Tack för tipset. 50-tals känsla är mysigt att få ibland i dagens nutid.

Henrik sa...

Bra tips, ska till mittimyllans gårdsbutik imorgon och se om den finns bland deras hyllor...

Sofia sa...

den vill jag läsa!

Anonym sa...

Denna ska jag ta mig en titt på. Den kanske dyker upp där jag jobbar. Tack för tipset!